Stránka 54 z 122

Re: Je to VPM?

Napsal: pát 19. úno 2016 5:36:58
od jiri
samozřejmě to děláme - a i touto cestou - http://www.vets.cz/vpm/friedrich-ludwig-jahn-861/

Re: Je to VPM?

Napsal: pon 04. dub 2016 8:31:30
od fanda
Podíval jsem se na jeden vklad do Badatelny a chci se k němu vyjádřit. Předem dotaz - nějak dělám na něčem jiném a možná jsem byl mimo, když se třeba řešilo, kam psát poznámky k některým vkladům, pokud máme názor? Protože to zatím nevím, píši sem. Týká se ID 26311, pomník s výmazem textu. Autor se domnívá, že by tam mohl být text, který by svědčil o tom, že daný pán byl legionář. Já se tak nedomnívám.
Mé důvody jsou tyto:
- pan Čihák, který byl ve vysokém civilním postavení (ředitel a velkotovárník), by podle věku i před smrtí zastávané funkce skutečně mohl být legionářem
- pak je ale nesmírně pochybná skutečnost, že není v databázi VÚA Praha a to ani v jakékoli zaměnitelné verzi křestního jména či chyby v datu narození
- vymazané slovo má nad sebou dvě čárky nad písmeny, ale žádný háček, pokud by to slovo bylo LEGIONÁŘ nebo jinak podobné, sami vidíte, kde se diakritika nalézá
- slovo má přesně stejnou délku jako slovo ZAKLADATEL, tedy 10 písmen, obě měří (na mé obrazovce) 62 mm
- čárky jsou situovány nad písmeny v pořadí 6. a 9., slovo vypadá, že končí na ...ÍK
- kdybych měl k dispozici možnost zvětšit si původní snímek, domnívám se, že by šlo slovo i přečíst, některá písmena jsou téměř čitelná
Myslím, že to legionář nebude.
- o jeho manželce si můžete přečíst zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Marie_Zde ... 1kov%C3%A1

Re: Je to VPM?

Napsal: pon 04. dub 2016 10:04:55
od martin
To že není v databází VHA, zvláště v roce 2016 neznamená skoro nic, protože tam ještě obrovské množství dat může být doplněno do roku 2020 jak bylo slíbeno

ostatní, ok, to zní dost logicky

A jen pro pořádek, nikdo vyjma adminů nenajde nic podle ID, takže pro ty zbylé čtenáře, je to tohle místo
http://www.vets.cz/vpm/badatelna/single/26311/

Re: Je to VPM?

Napsal: pon 04. dub 2016 20:41:32
od 3kpt
Tipnul bych si na slovo tovarnik. Samozrejme s carkou nad a a i. Napis nemusel byt odsekan presne. Mam dojem, ze jsem to i Milanovi psal.

Re: Je to VPM?

Napsal: pon 04. dub 2016 20:43:23
od 3kpt
Abych se vyjadril presneji, tak ..... A TOVARNIK.

Re: Je to VPM?

Napsal: úte 05. dub 2016 16:02:42
od fanda
ano, to A TOVÁRNÍK pak dává přesně těch 10 písmen a také to odpovídá textu o jeho manželce, díky

Re: Je to VPM?

Napsal: úte 05. dub 2016 19:28:07
od martin
fanda píše:ano, to A TOVÁRNÍK pak dává přesně těch 10 písmen a také to odpovídá textu o jeho manželce, díky
zní to logicky, stejně jako legionář vadil , tak i továrník musel být ku škodě v určité době

Re: Je to VPM?

Napsal: úte 05. dub 2016 20:46:13
od petr
Některým legionářům, nebyl status legionáře přiznán, to jen na okraj a mimo tento konkrétní případ.

Re: Je to VPM?

Napsal: sob 09. dub 2016 22:22:15
od Vladimír
EMANUEL KOHOUT
farář, arcibiskup. notář, duch. kapitán.
*5.IV.1893, +20.VII.1945.
Je to VPM?

Re: Je to VPM?

Napsal: ned 10. dub 2016 6:39:18
od 3kpt
Duchovni kapitan by mohl byt Feldkurat, v RU armade tato duchovni hodnost byla na urovni Hauptmann, dnes kapitan.